Nici nu știm de unde să începem povestea celor două săptămâni de sailing în Insulele Ionice. Poate ar trebui să începem prin a spune că a fost o bucurie imensă de a naviga alături de prieteni în Marea Ionică și de a împărtăși momente de neuitat. Și că pe mare nu am înnodat doar parâme, ci și prietenii frumoase.

Sailing

Punctul de plecare în cele două expediții a fost orașul Lefkada, iar de-a lungul celor două săptămâni de sailing alături de echipajele Scarpanto și Ad Agio am acostat în 6 porturi: Vathy Meganisi, Porto Spilia (Meganisi), Vathy Ithaca, Agia Effimia, Sami, Fiskardo. Ne-am oprit pentru baie și în golfuri pe insula Ithaca și Meganisi, iar o noapte am stat la ancora în Nydri (Lefkada).

Au fost două săptămâni în care vântul nu a lipsit, ceea ce ne-a permis să navigăm destul de mult la vele și sa învățăm de la Cristi cum putem ajusta velele în funcție de direcția vântului sau intensitatea lui.

Sailing from Agia Effimia towards Fiskardo. #kefalonia #sailing #nature #vitaminsea

A post shared by Cafuné Experience (@cafune.experience) on

Pentru o parte din echipaj a fost și o ocazie de a trece la timonă și de a experimenta cum merge barca doar cu vânt în vele. Minunată a fost și experiența de a naviga puțin cu velele în ,,fluture” într-una din zilele cu vânt de mare larg.

Scarpanto crew sailing towards Kefalonia. #sailing #experience #nature #sailingpassion #sailingtrip #sailingholiday

Pe mare însă fiecare zi este diferită, vremea se poate schimba de la o oră la alta, iar trecerea de la vântul bun la condiții mai puțin favorabile pentru sailing poate fi rapidă. De aceea, e importantă consultarea frecventă a prognozei meteo pentru a putea preveni situații neplăcute pentru echipaj. În cea de-a doua săptămână de sailing am decis și noi să mai rămânem încă o zi în Vathy Ithaca, deoarece era în vigoare o atenționare de furtuni puternice. Iar la sfârșitul primei săptămâni din expediția noastră, când eram deja înapoi in portul din Lefkada cu barca Scarpanto, am primit o mostră de forță a naturii. O furtună severă cu vânt de aproape 50 de noduri s-a abătut asupra orașului Lefkada la miezul nopții, luând pe toată lumea pe nepregătite. Inclusiv pe noi, care savuram un pahar de vin în cockpit. La prima rafală de vânt, ne-am adăpostit imediat în cabine, iar Cristi și Costi au mai ieșit din când în când pe punte pentru a se asigura că barca rămâne acostată în condiții de siguranță. Din fericire, după câteva ore bune furtuna a trecut, soarele a ieșit din nou a doua zi, iar noi, puțini obosiți după noaptea grea, am început pregătirile pentru a pleca în cea de-a doua săptămâna de sailing.

Love: despre prietenie și bucurie împărtășită

Noi credem că sailingul nu este doar despre a naviga și a ajunge în locuri noi, ci și despre legăturile care se creează între oameni. Frumusețea sailingului este dată și de mica comunitate (gospodărie) care se creează pe barcă, de gătitul împreună, de conversațiile în care, sub influența ,,marelui albastru”, oamenii aleg să se deschidă mai mult sau de momentele în care descoperi lucruri noi care te leagă de ceilalți.

We are sailing 🙂 #beyondthesea #happy #sailing

A post shared by Cafuné Experience (@cafune.experience) on

Am un prieten care îmi ghicește gândurile. Și o prietenă care m-ar căuta pănă la capătul lumii. Iar când ne regăsim împreună pe o barcă cu pânze, în țara vântului, sufletul meu cântă. Și împărtășim bucuria de a ne simți liberi, de a descoperi frumusețea în mijlocul oamenilor sau în sălbăticie. De a ne cufunda în albastru și în noi înșine. – LUMINIȚA

Astfel de momente am trăit și noi în această călătorie, momente pe care colegii de echipaj le descriu atât de frumos.

LOVE înseamnă să împărtășești și vântul cald, și peștii colorați, și pânzele umflate, și piciorul pus pe cheu, și muzica pe valuri, și ”marele albastru”, și ”puiu”, și apa albastră care te învelește cu toată dragostea ei, și fluturele…mai ales fluturele. – TIBI

Nature: despre bucuria de a fi în natură și grija față de mediu

Să te conectezi cu natura. Să descoperi biodiversitatea uimitoare a ecosistemului marin. Să înoți cu peștii sau să te bucuri de orice specie nouă de floare sau copac care îți apare în cale.  Să te minunezi de mare, de vânt, de apa albastră, de natură în general, așa cum o făceai când erai copil. Acestea sunt trăirile care dau și mai multă valoare experienței de sailing.
Despre NATURĂ, ce să zic? Nu NATURA în sine mi-a umflat pieptul, ci felul în care am știut să ne bucurăm cu toții de ea. Am sărit în apă ca în asternutul iubitei, am stat în valuri ca niste copii într-un parc de distracții, am cules smochine parcă pe furate, am savurat soare și vânt pe puntea veșnic de alba, am înotat noaptea si multe altele. – the one and only TIBI
Și pentru că Cafuné Experience este si despre sailing responsabil, cât mai prietenos cu mediul, ne bucurăm că: am reușit să nu facem risipă de mâncare pe barcă (proviziile făcute au fost consumate aproape în totalitate, iar alimentele neperisabile care au rămas au fost luate acasă sau pentru drum); am sortat plasticul, cartonul și aluminiul separat (la sfârșitul celei de-a doua săptămâni am găsit în Lefkada și niște containere pentru reciclat unde am lăsat deșeurile); am folosit pe barcă detergent de vase biodegradabil și am încurajat echipajele să folosească pentru dușul pe barcă tot produse biodegrabile.
Cam asta ar fi povestea celor două săptămâni de sailing în Insulele Ionice în prima parte a lui septembrie. Gândul ne zboară deja la aventurile de anul viitor și la experiențele noi pe care le vom crea alături de prieteni.